مشخصات ظاهري يک منبع تغذيه استاندارد (POWER)

شايد اين سوال براي شما پيش آمده باشد، که چگونه مي‌توان يک پاور مناسب را از نظر ظاهري شناخت؟ چرا که براي مصرف کننده نهايي امکان انجام تست‌هاي فني وجود ندارد. در اينجا شما را با تعدادي از موارد ظاهري يک منبع تغذيه مناسب و استاندارد آشنا مي‌کنيم که قطعاٌ در صورت رعايت شدن آنها توسط توليد کننده، خريدار اين اطمينان را پيدا مي‌کند که منبع تغذيه مورد اشاره مناسب و در محدوده‌اي که استاندارد مشخص نموده، توليد شده است و در آينده با مشکلات ناشي از منبع تغذيه غير استاندارد مواجه نخواهند شد.در اين مقاله به اختصار در مورد عوامل موثر در راندمان پاور و همچنين مشخصات ظاهري يک منبع تغذيه صحبت خواهيم کرد.

دنیای رایانه  WWW.FARDAMG.BLOGFA.COM

ادامه نوشته

صفحه نمايش OLED

OLED مخفف كلمات Organic Light  Emitting Diode به معناي ديود نوري از جنس مواد آلي (ارگانيكي) مي باشد. OLED نوعي صفحه نمايش يا مانيتور است كه از دو الكترود و يك لايه نازك با پايه كربن تشكيل شده است. اين لايه نازك كربني بين دو الكترود قرار مي گيرد يكي از الكترودها كه كاتد است از جنس فلز است و الكترود ديگر يا آند از جنس يك ماده شفاف مانند شيشه است.لايه نازك پايه كربن از يك روزنه تزريق، يك لايه روزنه انتقال، يك لايه انتشار و يك لايه انتقال الكترون تشكيل شده است.

فناوری OLED                    دنیای رایانه                      WWW.FARDAMG.BLOGFA.COM

اساس كار اين نوع صفحه نمايش يا مانيتور به اين شرح است زمانيكه ولتاژ به يك سلول OLED اعمال مي شود ارتباط آند و كاتد يا همان الكترودها از طريق لايه انتشار برقرار مي شود. اين جريان الكترونها از اين لايه سبب تابش نور در آنها مي شود. همانطور كه توجه داريد برخلاف مانيتورهاي LCD كه در پشت لايه كريستال مايع احتياج به يك يا چند لامپ وجود دارد در مانيتورهاي OLED خود مانيتور يا صفحه نمايش نور لازم را توليد مي كند.

فناوري صفحه نمايش OLED در اوايل سال 1980 بوسيله ايستمن كوداك اختراع شد. امروزه اين فناوري در حال جايگزين شدن به جاي فناوري LCD در تجهيزاتي مانند PDA ها و تلفن هاي موبايل است چون اين نوع صفحه نمايش شفافتر، نازك تر و سريعتر است و نور بيشتري نسبت به مانيتورهاي LCD توليد مي كند و در عين حال مصرف برق آن هم پايين تر است به علاوه توليد انبوه آن ارزانتر  تمام مي شود.

آشنایی با انواع کابل های رایانه

زندگي پر از سيم شده است. اين روزها همه با انواع و اقسام کابل هاي مختلف سروکار داريم. از انواع کابل USB گرفته تا کابل هاي مختلف شبکه و انتقال اطلاعات. خيلي وقت ها هم اسم کابل هاي مورد استفاده را نميدانيم و فقط از آنها استفاده ميکنيم. سايت گيزمودو يک راهنماي تصويري بسيار جالب براي آشنايي با کابل ها تهيه کرده بود. حيفمان آمد شما آن را نبينيد. در اين راهنما نه تنها با شکل و کاربرد اين کابل ها آشنا ميشويد، بلکه اسامي آنها را هم فرا خواهيد گرفت. وما تضمين ميکنیم وقتي نام کابل ها را بدانيد در خيلي مواقع به کارتان خواهد آمد.

ادامه نوشته

Tablet PCچیست ؟

Tablet PC یک کامپیوتر قابل حمل شبیه نوت بوک یا یک دستگاه لوح مانند است که دارای یک نمایشگر لمسی یا قلمی است که به کاربر خود این امکان را میدهد که به جای موس و کیبرد با دستگاه توسط انگشت دست یا یک قلم مخصوص که Stylus نام دارد کار کند.
Table Pc ها توسط اتصالات بیسیم به شبکه و اینترنت متصل میشوند. شکل لوح مانند این کامپیوتر ها این امکان را میدهد تا آنها در مکان هایی که استفاده از لپ تاپ ها مشکل یا سنگین است قابل استفاده باشند. Tablet PC ها نقطه اوج پیشرفت تکنولوژی سخت افزارهای نوت بوک و راحتی امکان کار و ورود اطلاعات به دستگاه هستند.

Tablet PC           دنیای رایانه            www.fardamg.blogfa.com

ادامه نوشته

10 برند برتر سخت‌افزاری

هر ساله طی گزارشی بین المللی برترین برند ها را در هر حوزه اعلام می کنند.در این پست تصمیم گرفتیم که ۱۰ برند برتر سخت افزار رایانه را برای شما دوستان عزیز معرفی کنیم.برای مشاهده برند های برتر به ادامه مطلب رجوع فرمایید.

برترین برند های سخت افزار             www.fardamg.blogfa.com           دنیای رایانه

ادامه نوشته

KVM چیست؟

KVM Switch دستگاهي است كه مي تواند يك مانيتور، كيبرد و موس را بين چند كامپيوتر سوئيچ نمايد و در نتيجه كاربر مي تواند به آساني چند كامپيوتر را كنترل نمايد.KVM Switch ها در مدل هاي 2، 4، 8 و 16 پورت، و دستگاه هاي 8 و 16 پورت قابليت اتصال به يكديگر تا 512 كامپيوتر را داراند.KVM Switch پورت در سه مدل تك كاربر، دو كاربر و چهار كاربر مي باشد. يعني يك، دو يا چهار كاربر مي توانند از تعداد 8 الي 512 كامپيوتر به طور همزمان استفاده نمايند.

KVM              دنیای رایانه            WWW.FARDAMG.BLOGFA.COM

مادربوردهای X58

همزمان با ورود ریزپردازنده‌های Core i7 اینتل به بازار، شركت‌های تولیدكننده مادربورد شروع به ساخت مادربوردهای مخصوص این ریزپردازنده‌ها كردند. در این میان تنها مجموعه چیپ‌ست مخصوص X58 از خط تولید فناوری كاملا تازه خود اینتل هستند كه ویژگی‌های این ریزپردازنده‌ها را به‌طور كامل پشتیبانی می‌كنند و كلیه نیازهای اساسی وابسته به فناوری آنها را برایشان فراهم می‌آورند.

مادربورد x58        دنیای رایانه


ادامه نوشته

ثبت نام انجمن ویژوال بیسیک

فصل هفتم کتاب

'گزارش عملکرد نیمسال اول رایانه

سوالات مفهومی کتاب فصل 7

تفاوت http با https در امنیت اطلاعات

مهمترین تفاوت میان http با https امنیت و حفظ اطلاعات مربوط به شماست.

HTTP مخفف شده HyperText Transport Protocol است که به زبان ساده یک پروتکل (یک زبان) جهت رد و بدل اطلاعات میان سرور و کاربر است.

لغت S است که تفاوت میان HTTP و HTTPS را ایجاد می کند.لغت S مخفف کمله Secure به معنی امن است.

در موقع ورود به وب سایت‌ها، به طور معمول عبارت //:http در جلوی آدرس سایت ظاهر می‌شود. این بدین معناست که شما در حال بررسی سایت با استفاده از زبان معمول غیر امن هستید.

به زبان دیگر یعنی ممکن است شخص سومی (در اینجا شخص هر چیزی معنی می‌دهد، مانند برنامه کامپیوتری - هکر - …) در حال ثبت اطلاعات ارسال رد و بدل شده شما با وب سایتی که در آن حضور دارید، باشد.

در صورت پر کردن فرمی در وب سایت، شخصی ممکن است به اطلاعات وارد شده بوسیله شما دسترسی پیدا کند. به این دلیل است که هرگز نباید اطلاعات کارت‌های اعتباری اینترنتی خود را از پروتکل //:http در سایت وارد کنید.

اما در صورت شروع شدن نام وب سایت با //:https، این بدین معناست که کامپیوتر شما در حال رد و بدل کردن اطلاعات با سایت با زبانی است که شخص دیگری قادر به استفاده از آن نیست.

انجام معاملات کاری بصورت آنلاین

در اینجا چند نکته قابل تامل است؛

1) در //:https اطلاعات ابتدا به کد تبدیل شده و به سرور ارسال می‌گردد. سپس این کد در سرور رمز گشایی شده و به زبان قابل فهم بر می‌گردد. این کار مقداری زمان بر بوده و بنابراین سرعت //:https از سرعت //:http کمتر است.

 

2) تعداد از شرکت‌های امنیتی مانند Verisign و Goddady این سرویس را ارائه می‌دهند که جهت تبدیل اطلاعات سروری که شما به آن متصل شده‌اید به این سرور ها مراجعه می‌کند.

 

3) بعد از وارد شدن با پروتکل //:https، اطلاعاتی در رابطه با امنیت اعمال شده در سایت و گروه ارائه دهنده این امنیت نمایش داده می‌شود. این اطلاعات معمولا (در اکثر مرورگر ها) بصورت قفلی در پایین صفحه موجود بوده و بعد از کلیک بر روی آن این اطلاعات را مشاهده خواهید کرد.

 

4) در هنگام ورود به این سایت‌ها حمتاً به اطلاعات امنیتی توجه کنید. ممکن است امنیت در کار نبوده و همه اینها با برنامه نویسی ساده‌ای برای شما نمایش داده شود.

 

5) جهت داشتن //:https هزینه ای ماهانه باید پرداخت گردد که بر اساس سرعت آن (۱۲۸kb یا ۲۶۵kb یا …) متفاوت است. هر چه سرعت بیشتر، صاحب سرور باید هزینه بیشتری پرداخت کند.

 

6) پروتکل //:https معمولاً برای بانک‌ها، ایجاد حساب کاربری و ورود کاربری به پورتال‌ها - سرویس دهنده‌ها پیغام الکترونیکی - ..، خرید اینترنتی و فروشگاه‌های اینترنتی، ورود به صفحات با اطلاعات سری و مهم و غیره استفاده می‌شود.

 

7) سود اصلی HTTPS جلوگیری از Sniff کردن اطلاعات هست. یعنی برای مقابله با دزدهای اطلاعاتی که در مسیر قرار می گیرند. (به طور مثال شما هر اطلاعاتی را که در حالت عادی از HTTP انتقال بدهید یک سازمان واسطه قادر است چه با مجوز و یا بدون مجوز از اطلاعات استفاده کند.)

 

8) سرور میزبان باید یک Public Key ثبت کند که هزینه‌ای هم نخواهد داشت. اما اثبات اینکه آیا خود میزبان کسی که ادعا می‌کند، هزینه بر است. این کار بوسیله Verisign و غیره انجام می‌شود. بدین معنی که با پرداخت هزینه به این سرویس دهنده، کاربران مطمئن می‌شوند که سرور همان فردی یا سازمانی است که خواهان وارد کردن اطلاعات خود هستند.

 

پس اکنون به اهمیت موضوع کاملاً پی برده اید؟ در صورت نیاز به وارد کردن اطلاعات مهم مانند اطلاعات کارت‌های اعتباری، ابتدا به ابتدای آدرس اینترنتی صفحه توجه کرده و در صورت شروع شدن با https آنها را وارد کنید. در غیر اینصورت هیچگون تضمینی وجود ندارد!

بخش نامه ها

دانلود بخش نامه ها

http://roman72.persiangig.com/maman/Save.PDF

http://roman72.persiangig.com/maman/Save0001.PDF

http://roman72.persiangig.com/maman/Save0002.PDF

http://roman72.persiangig.com/maman/Save0005.PDF

http://roman72.persiangig.com/maman/Save0006.PDF

http://roman72.persiangig.com/maman/Untitled-2.jpg

http://www.persiangig.com/va/img/in/jpg.gif

http://www.persiangig.com/va/img/in/pdf.gif

http://roman72.persiangig.com/maman/mabani.ppt

فصل 7 مبانی کامپیوتر-خانم دهقان                                

بسمه تعالی

دبيرستان و مرکز پيش دانشگاهی دخترانه غير انتفاعی بهاران

سوالات: فصل 7 مبانی کامپیوتر               نام دبير : خانم دهقان                                پايه : سوم ریاضی                 سال تحصيلی :89-88

رديف

 

بارم

1

انواع چاپگرها را نام برده و درمورد کارکرد هر کدام توضیح دهید؟

 

2

ورودیها و خروجیهای رایانه را نام ببرید و پرکاربردترین آنها را مشخص کنید؟

 

3

کار صفحه کلید را توضیح دهید؟و انواع آن را نام ببرید؟

 

4

پیکسل را توضیح دهید؟

 

5

انواع صفحه نمایش را نام ببرید و تفاوت آنها را توضیح دهید؟

 

 

دستگاه های ورودی و خروجی کامپيوتر

دستگاه های ورودی و خروجی کامپيوتر

ComputerI/O Devices

ودن 􀑧 ارج نم 􀑧 امپيوتر و خ 􀑧 ه آ 􀑧 ات ب 􀑧 ردن اطلاع 􀑧 دستگاههاي ورودي و خروجي ، قسمتهايي از آامپيوتر هستند آه براي وارد آ

اطلاعات از آن مورد استفاده قرار ميگيرند.

وري ، 􀑧 م ن 􀑧 قل ، (scanner) كنر 􀑧 اس ، (mouse) واره 􀑧 ا موش 􀑧 اوس ي 􀑧 م ، (keyboard) د􀑧 دستگاههاي ورودي مانند : صفحه آلي

. (Joystick) اهرم هدايت ، (digitizer) ديجيتايزر

ام 􀑧 رس (speaker) دگو 􀑧 بلن ، (printer) اپگر 􀑧 پرينتر يا چ ، (monitor) دستگاههاي خروجي مانند : مانيتور يا صفحه نمايش

.(plotter)

(keyboard) صفحه آليد

متداولترين دستگاه ورودي ، صفحه آليد است آه براي وارد آردن اطلاعات ، برنامه ها و دستورات استفاده ميشود. عملكرد

ه 􀑧 صفحه آليد تقريباً مشابه با دستگاههاي تايپ قديمي است آه روي آن تعدادي حروف و علائم مي باشد و هريك از آنها وظيف

رف آن 􀑧 ك ط 􀑧 خاصي به عهده دارند. اطلاعات پس از تايپ شدن و فشردن هريك از آليدهاي صفحه آليد، از طريق آابلي آه ي

ديل 􀑧 شده و تب (BIOS) وصل مي شود وارد سيستم ورودي – خروجي case در صفحه آليد است و طرف ديگر آن به پشت

به آد شده و ازطريق صفحه نمايش قابل ديدن مي شوند.

آليدهاي موجود در صفحه آليد عبارتند از :

آليدهاي ارقامي ، آليدهاي ويرايشي ، آليدهاي حروف ، آليدهاي تابعي و آليدهاي آنترلي .

(numeric keys) آليدهاي ارقامي

هولت 􀑧 ت س 􀑧 ند و جه 􀑧 ي ميباش 􀑧 مجموعه آليدهايي آه در سمت راست صفحه آليد قرار دارند آه شامل اعداد و عملگرهاي رياض

در وارد آردن اطلاعات عددي به آار ميروند.

(edit keys) آليدهاي ويرايشي

By: Eng. M. Kamkar Haghighi

www.kamkar.ir

د . 􀑧 ي رون 􀑧 ار م 􀑧 مجموعه ١٣ آليدي آه درآنار آليدهاي ارقامي قرار دارند و جهت ويرايش نمودن متون و صفحه هاي متني بك

عملكرد آليدهاي ويرايشي به شرح زير ميباشد :

جهت قرار دادن يك آلمه ، حرف يا آاراآتر بجاي آاراآتر ديگر ميباشد. insert آليد

جهت بردن مكان نما به سر سطر مي باشد. home آليد

جهت رفتن و نمايش دادن صفحه قبل مي باشد. page up آليد

جهت حذف آردن يا پاك آردن يك آاراآتر ، آلمه و يا جمله ميباشد. delete آليد

جهت بردن مكان نما به انتهاي سطر مي باشد. end آليد

جهت رفتن و نمايش دادن صفحه بعد مي باشد. page down آليد

داد ، 􀑧 تن اع 􀑧 ت نوش 􀑧 د و جه 􀑧 ديمي دارن 􀑧 پ ق 􀑧 اي تاي 􀑧 ين ه 􀑧 ه ماش 􀑧 عملكردي شبيه ب (type keys) آليدهاي حروف يا آليدهاي اصلي

حروف و علائم موجود بر روي آن استفاده ميشود.

(functional keys) آليدهاي تابعي

f د 1 􀑧 ثلاً آلي 􀑧 اين نوع آليدها آه براي سهولت در وارد آردن اطلاعات و دستورات مي باشند در هر نرم افزار متفاوت است. م

در اآثر برنامه ها مي باشد. (help) معمولاً جهت راهنمايي

(control keys) آليدهاي آنترلي

اين گروه از آليدها همراه با آليدهاي ديگر به آار رفته و نوع آارآرد آنها را تغيير مي دهند آه عبارتند از :

هولت در 􀑧 ت س 􀑧 ا جه 􀑧 ه تنه 􀑧 رده آ 􀑧 ل آ 􀑧 ديگر عم 􀑧 د يك 􀑧 اين آليد آه در دوطرف صفحه آليد قرار دارد مانن : (􀃗) shift آليد

اوت 􀑧 ه متف 􀑧 جهت تغيير آار آليدهاي صفحه آليد ميباشد آه درهر برنام shift آار آردن به اين صورت ميباشند. آليد

است.

shift د􀑧 همچنين جهت عوض آردن عمل آليدهاي دوحالته نيز استفاده مي شود. مثلاً براي نوشتن علامت * بايد آلي

ود، 􀑧 زده ش shift د􀑧 تن آلي 􀑧 ايين نگهداش 􀑧 دون پ 􀑧 د 8 ب 􀑧 ر آلي 􀑧 ار داد . و اگ 􀑧 را پايين نگهداشته و در اين حالت ، آليد 8 را فش

عدد 8 روي صفحه نوشته مي شود.

ي 􀑧 اين دو آليد آه در دوطرف صفحه آليد قرار دارند نيز عملكردشان يكسان است و عمليات آنترل : Alt و Ctrl آليد

سيستم را به عهده مي گيرند و با آليدهاي ديگر استفاده مي شوند.

ا 􀑧 د ، ي 􀑧 ي باش 􀑧 ره م 􀑧 تن پنج 􀑧 ت بس 􀑧 جه (Alt + F4) F د 4 􀑧 به همراه آلي Alt آليد ، (windows) مثلاً در برنامه ويندوز

جهت آپي آردن موضوع يا موضوعات انتخاب شده ميباشد. (Ctrl + C) C به همراه Ctrl آليد

ه 􀑧 اي آن برنام 􀑧 ه راهنم 􀑧 ه ب 􀑧 ا مراجع 􀑧 ه ب 􀑧 د آ 􀑧 ي دهن 􀑧 ام م 􀑧 اوتي انج 􀑧 اي متف 􀑧 ف ، آاره 􀑧 اي مختل 􀑧 ه ه 􀑧 ز در برنام 􀑧 د ني 􀑧 ن دو آلي 􀑧 اي

مي توان اين موارد را آموخت. (Help)

د و 􀑧 ميباش Windows ا􀑧 ي DOS يط 􀑧 دها در مح 􀑧 رين آلي 􀑧 اربرد ي ت 􀑧 رين و آ 􀑧 ي از مهمت 􀑧 د يك 􀑧 ن آلي 􀑧 اي :(􀀛 ) Enter د􀑧 آلي

ات 􀑧 ردن آلم 􀑧 پ آ 􀑧 پس از تاي ، word عملكردهاي متفاوت و بسياري دارد. مثلاً در يك برنامه ويرايشگر مانند برنامه

استفاده مي شود. همچنين پس از انتخاب Enter ، براي پايان دادن به پاراگراف و شروع پاراگراف جديد ، از آليد

را فشار داد تا پوشه موردنظر باز شود. Enter آردن يك پوشه ، جهت باز آردن آن مي توان آليد

لي از 􀑧 فحه اص 􀑧 ه ص 􀑧 جهت خروج از يك برنامه يا انصراف از عملي يا بستن صفحات اضافي و برگشت ب : ESC آليد

اين آليد استفاده مي شود.

را به اندازه ٨ آاراآتر به جلو مي برد. (cursor) مكان نما : (􀀩 ) Tab آليد

مكان نما را به اندازه ١ آاراآتر به عقب برده و آن آاراآتر را حذف مي آند. : (􀀄) Back space آليد

چگونه می توان در ویژوال بیسیک فرمی ساخت که Always on Tpo (یعنی همیشه روی همه ی فرم ها قرار بگیره) با


Option Explicit
Const SWP_NOMOVE = 2
Const SWP_NOSIZE = 1
Const FLAGS = SWP_NOMOVE Or SWP_NOSIZE
Const HWND_TOPMOST = -1
Const HWND_NOTOPMOST = -2
Private Declare Function SetWindowPos Lib "user32" _
(ByVal hwnd As Long, _
ByVal hWndInsertAfter As Long, _
ByVal x As Long, _
ByVal y As Long, _
ByVal cx As Long, _
ByVal cy As Long, _
ByVal wFlags As Long) As Long
'
'
Private Function SetTopMostWindow(hwnd As Long, Topmost As Boolean) _
As Long
          If Topmost = True Then 'Make the window topmost
             SetTopMostWindow = SetWindowPos(hwnd, HWND_TOPMOST, 0, 0, 0, 0, FLAGS)
         Else
              SetTopMostWindow = SetWindowPos(hwnd, HWND_NOTOPMOST, 0, 0, 0, 0, FLAGS)
             SetTopMostWindow = False
         End If
End Function


Private Sub Form_Load()
    Dim lR As Long
    lR = SetTopMostWindow(Form1.hwnd, True)
    'For inactive always on top Properties : lR = SetTopMostWindow(Form1.hwnd, False)
End Sub

طراحی Splash Screen

امروز می خواهم چگونگی ساخت یک Splash Screen برای برنامه هایی که مینویسیم را براتون شرح بدم . خوب باز هم باید توابع مورد نیاز را فراخوانی کرده و همچنین ثوایت مورد نیاز را تعریف کنیم

Const LWA_COLORKEY = &H1
Const LWA_ALPHA =
&H2
Const GWL_EXSTYLE = (-20)
Const WS_EX_LAYERED =
&H80000
Private Declare Function GetWindowLong Lib "user32" Alias _
"GetWindowLongA" (ByVal hWnd As Long, ByVal nIndex As Long) As
Long
Private
Declare Function SetWindowLong Lib "user32" Alias _
"SetWindowLongA" (ByVal hWnd As Long, ByVal nIndex As Long, ByVal _
dwNewLong As Long) As
Long
Private
Declare Function SetLayeredWindowAttributes Lib _
"user32" (ByVal hWnd As Long, ByVal crKey As Long, ByVal bAlpha _
As Byte, ByVal dwFlags As Long) As
Long

نوع نمایش این Splash Screen به گونه ای است که میزان شفافیت فرم آن از 0 به 255 رسیده و دوباره کاهش یافته به صفر می رسد (یا بعبارت دیگر از حالت نامرئی به شفافیت کامل رسیده و دوباره از شفافیت آن کاسته شده و نامرئی می شود ) . خوب تنها Control که برای این برنامه نیاز داریمTimer می باشد . کدی که در Form_Load می بینید باعث می شود که فرم در ابتدای امر نامرئی باشد چون مقدار bAlfa آنرا 0 داده ام


Private Sub Form_Load()
    
    Dim Ret As
Long
    
'Set the window style to 'Layered'
    Ret = GetWindowLong(Me.hWnd, GWL_EXSTYLE)
    Ret = Ret Or WS_EX_LAYERED
    SetWindowLong Me.hWnd, GWL_EXSTYLE, Ret

   'SetLayeredWindowAttributes Me.hWnd,0,(0-255),LWA_ALPHA
    SetLayeredWindowAttributes Me.hWnd,0,0,LWA_ALPHA

    Timer1.interval = 1
    End
    
End Sub

در مرحله بعد برای اینکه فرم از حالت نامرئی به مرئی برسد (یعنی مقدار آن از 0 به 255 برسد) یک حلقه For نوشتم . حال برای اینکه فرم دوباره از حالت مرئی به نامرئی برشد یک حلقه For دیگر با گام افزایش -1 نوشتم تا مقدار آنرا کاهش دهد .

Private Sub Timer1_Timer()
 
     For i = 1 To
255
       SetLayeredWindowAttributes Me.hWnd,0,CByte(i),LWA_ALPHA
     Next i

     For i = 255 To 1 Step -
1
       SetLayeredWindowAttributes Me.hWnd,0,CByte(i),LWA_ALPHA
     Next i
     
     Timer1.Enabled =
False
  
End Sub

(*) یک نکته : این برنامه در سیستم عاملهای windows 2000 به بعد قابل اجراست , زیرا توابع مورد استفاده در این برنامه در ویندوزهای 98 و 95 وجود ندارد .

:: این برنامه را می توانید دریافت کنید

Microsoft Agents

 شاید همه ی شما اشکال زیر را در برخی از برنامه دیده باشد بخصوص در برنامه های ماکروسافت . اینها به Microsoft Agents معروف هستند که شما می توانید از آنها در برنامه هایی که در ویژوال بیسک می نویسد استفاده کنید . بعنوان مثال برای خوانده پیام یا اخطار خواصی با کاربر . این برنامه خیلی کامل هست و می تونید از اون استفاده کنید .

در ضمن Agent های زیادی وجود دارد که معروفترین آن همان جادوگر (Merlin) میباشد که در حالت معمول به همراه ویندوز نصب می شود . برای نصب کاراکتر های جدید مثل بیل کیتس , قول چراغ جادو , روبات و . . . باید این فایلها رو که با پسوند *.acs هست در این مسیر کپی کنید windows\msagent\chars\ . من چندتا از این کاراکتر ها رو برای دانلود قرار دادم تا از آن استفاده کنید , همچنین شما می تونید با جستجو از سایت ماکروسافت جدیدترن این کاراکترها رو دانلود کنید .

دریافت برنامه

 Agents دریافت

بارم بندی درس مبانی کامپیوتر و انفورماتیک

الف- ارزشیابی مستمر نوبت اول و دوم:

ارزشیابی مستمر

فعالیت های تکمیلی

نمره کلاسی

کار عملی

جمع

نوبت اول

-------------

10

10

20

نوبت دوم

5

5

10

20

ب- ارزشیابی پایانی:

شماره فصل

نوبت اول

نوبت دوم

شهریور

اول

5/1

-------

1

دوم

2

5/0

5/1

سوم

2

5/0

5/1

چهارم

5/2

5/0

5/1

پنجم

2

5/0

5/1

ششم

2

5/0

5/1

هفتم

1

5/0

5/1

هشتم

1

5/0

5/1

نهم

-----

2

5/1

دهم

-----

5/1

1

یازدهم

-----

3

3

دوازدهم

-----

4

3

پروژه Word

3

-----

------

پروژه از سایر کارگاه های نوبت اول

3

-----

-----

پروژه ویژوال بیسیک

-----

4

------

پروژه از سایر کارگاه های نوبت دوم

-----

2

-------

جمع

20

20

20

تذکرات:

1-      در ارزشیابی پایانی نوبت اول و دوم،14نمره برای آزمون کتبی و6نمره برای پروژه از کتاب کار منظورشده است.

2-      هدف از ارزشیابی کتبی فقط ارزشیابی محفوظات دانش آموزان نیست.لذا،ارزشیابی باید به گونه ای باشد که سطوح مختلف مهارت های ذهنی از قبیل تجزیه وتحلیل، ترکیب، استدلال و بیان ارتباطات را نیز ارزیابی کند.

3-      فعالیت های تکمیلی و پروژه ها،به منظورایجاد فرصت تحقیق برای دانش آموزان در یکی از موضوعات مربوط به رایانه و هم چنین ارتباط آن با با زندگی روزمره،درنظر گرفته شده اند.

4-      در انتهای کتاب برای هر فصل، چند فعالیت تکمیلی وجود دارد. هر دانش آموز می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند.حتی دانش آموزان می توانند فعالیت های دیگری در ارتباط با موضوع درس پیشنهاد کنند.

5-      هر دانش آموز موظف است در طول سال تحصیلی حداقل یک فعالیت تکمیلی و در هر نیم سال تحصیلی. یک پروژه ی عملی مربوط به کتاب کار انجام دهد.

6-      دانش آموزان می توانند پروژه ها را گروهی انجام دهند، لکن دبیرمربوطه از تقسیم کار در گروه اطمینان حاصل نماید.

7-      در ارزشیابی فعالیت و پروژه،مقایسه ای بین فعالیت ها وپروژه های دانش آموزان نباید صورت گیرد. روش ارزشیابی فعالیت ها و پروژه ها به گونه ای است که هر کدام با معیارهای از پیش تعیین شده ارزیابی می شوند.هر معیار،تعین کننده ی یک ویژگی مهم است که دانش آموز در زمان انجام فعالیت یا پروژه و دبیر نیز در زمان ارزشیابی باید درنظر داشته باشند.

8-      ارزشیابی کار عملی براساس چک لیست، نحوه انجام فعالیت های کارگاهی و رعایت قوانین حضور در کارگاه توسط دبیر محترم انجام شده و به عنوان 10 نمره در ارزشیابی مستمر نوبت اول و دوم منظور می شود.

9-      در کتاب کار مبانی علم رایانه 18 کارگاه در نظر گرفته شده،که دانش آموزان حداقل 14 کارگاه را باید انجام دهند.اجرای کارگاه شماره1(واحدسیستم)،کارگاه8(Word)،کارگاه10(Excel)،کارگاه11،12،13(ویژوال بیسیک) الزلمی است.

10-  برای هر کارگاه یک جلسه 2 ساعته در نظر گرفته شود.

11-  در ارزشیابی دانش آموزان در مواردی که انجام عملی از چند روش امکان پذیر است. دانستن یک روش کافی است.

12-  معلمان محترم با بررسی نمونه فعالیت های آموزشی ارائه شده در سایت گروه رایانه،فعالیت های آموزشی مناسب دیگری طراحی کرده و در کارگاه عملی اجرا کنند. درصورت تمایل می توانند فعالیت های آموزشی طراحی شده را برای گروه رایانه ارسال نمایند تا برای استفاده سایر همکاران با نام آنان در سایت مطرح شود.

جدول زمان بندی تدریس فصول کتاب مبانی علم رایانه(پیشنهادی)

 

شماره فصل

ساعات نظری

نوبت اول

اول

2

دوم

2

سوم

2

چهارم

2

پنجم

2

ششم

2

هفتم

2

هشتم

1

نوبت دوم

نهم

2

دهم

1

یازدهم

5

دوازدهم

6

 

لازم به ذکر است که تقسیم بندی جلسات، قابل تغییر است و گاهی می توان از زمان تخصیص داده شده به یک جلسه، برای پوشش مطالب جلسات قبل استفاده کرد.

به دلیل نیاز دانش آموزان به مهارت های عملی، پیشنهاد می شود که این درس 3واحدی به صورت 1ساعت نظری و 2 ساعت عملی در هفته تدریس می شود.

.


خانه ای داشته باشم پر دوست!

من دلم مي خواهد
خانه اي داشته باشم پر دوست
کنج هر ديوارش
دوستهايم بنشينند آرام
گل بگو گل بشنو
هرکسي مي خواهد
وارد خانه پر عشق و صفايم گردد
يک سبد بوي گل سرخ
به من هديه کند
شرط وارد گشتن
شست و شوي دلهاست
شرط آن داشتن
يک دل بي رنگ و رياست
بر درش برگ گلي مي کوبم
روي آن با قلم سبز بهار
مي نويسم اي يار
خانه ي ما اينجاست
تا که سهراب نپرسد دگر
خانه دوست کجاست؟
(فریدون مشیری)

سوال مسابقه: تفاوت http با https در چیست؟

لینک مربوط به منبع سوال:

http://www.tebyan.net/science_technology/computermagazine/network_security/2008/4/17/65140.html
ادامه نوشته

نسل بعدی مايكروسافت

ادامه نوشته

مايكروسافت موظف به قرار دادن جاوا در ويندوز شد

 
ادامه نوشته

دنيای جديد كامپيوترها

ادامه نوشته

پيامدهای توسعه كارت اينترنت در ايران

ادامه نوشته

نرم‌افزار ايرانی محاسبه‌گر تماس‌های اينترنتی

ادامه نوشته

اینترنت چیست؟

ادامه نوشته

آموزش ويژوال بيسيك (اتصال شدن به اینترنت)

ادامه نوشته

آموزش ويژوال بيسيك (خالی کردن تمامی کادرهای متن(Text Box) روی یک فرم)

 

 

ادامه نوشته